10 απο τα πιο θρυλικά rally cars στην ιστορία

Φυσικά! Ακολουθεί μια λίστα με τα 10 πιο θρυλικά rally cars στην ιστορία, συγκρίνοντας τα με τους κύριους ανταγωνιστές τους και βαθμολογώντας τα με αστέρια (★★★★★) σε κατηγορίες όπως απόδοσηκαινοτομία, και ιστορική σημασία.


1. Lancia Delta Integrale (1987–1992)

  • Κινητήρας: 2.0L Turbocharged I4, 250–350 hp.
  • Ιστορικό: 6 συνεχόμενοι τίτλοι Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Rally (WRC).
  • Σύγκριση:
    • Ford Sierra Cosworth RS500: Πιο δυνατή (400+ hp) αλλά χωρίς AWD.
    • Toyota Celica GT-Four: Πιο αξιόπιστη, αλλά λιγότερο δυναμική.
  • Αστέρια: Απόδοση ★★★★★ | Καινοτομία ★★★★☆ | Ιστορία ★★★★★

2. Audi Quattro S1 (1980–1986)

  • Κινητήρας: 2.1L Turbocharged I5, 450–500 hp.
  • Ιστορικό: Εισήγαγε το AWD (τετρακίνηση) στο WRC.
  • Σύγκριση:
    • Lancia 037: Πίσω κίνηση, πιο ευέλικτη σε στεγνό δρόμο.
    • Peugeot 205 T16: Πιο γρήγορη, αλλά χωρίς την κληρονομιά της Audi.
  • Αστέρια: Απόδοση ★★★★☆ | Καινοτομία ★★★★★ | Ιστορία ★★★★★

3. Ford Escort RS1800 (1974–1981)

  • Κινητήρας: 2.0L I4, 250 hp.
  • Ιστορικό: Νίκες στο Rally Safari και RAC Rally.
  • Σύγκριση:
    • Fiat 131 Abarth: Πιο ελαφριά, αλλά λιγότερο ισχυρή.
    • Porsche 911 SC RS: Καλύτερη ισχύς, αλλά δυσκολία σε βρεγμένους δρόμους.
  • Αστέρια: Απόδοση ★★★★☆ | Καινοτομία ★★★☆☆ | Ιστορία ★★★★☆

4. Subaru Impreza 555 (1993–2000)

  • Κινητήρας: 2.0L Turbocharged Boxer, 300–350 hp.
  • Ιστορικό: 3 τίτλοι WRC με τον Colin McRae.
  • Σύγκριση:
    • Mitsubishi Lancer Evo: Παρόμοια απόδοση, αλλά λιγότερο “θεατρική”.
    • Toyota Celica GT-Four: Πιο αξιόπιστη, αλλά χωρίς boxer κινητήρα.
  • Αστέρια: Απόδοση ★★★★☆ | Καινοτομία ★★★★☆ | Ιστορία ★★★★★

5. Peugeot 205 T16 (1984–1986)

  • Κινητήρας: 1.8L Turbocharged I4, 450–500 hp.
  • Ιστορικό: 2 τίτλοι WRC. Το πιο τρομερό Group B αυτοκίνητο.
  • Σύγκριση:
    • Audi Sport Quattro S1: Πιο βαρύ, αλλά με τετρακίνηση.
    • Lancia Delta S4: Πιο γρήγορη (0-100 km/h σε 2.3s), αλλά επικίνδυνη.
  • Αστέρια: Απόδοση ★★★★★ | Καινοτομία ★★★★★ | Ιστορία ★★★★☆

6. Mitsubishi Lancer Evolution VI (1999–2001)

  • Κινητήρας: 2.0L Turbocharged I4, 300–330 hp.
  • Ιστορικό: Νίκη στο Rally Sweden με τον Tommi Mäkinen.
  • Σύγκριση:
    • Subaru Impreza WRC: Παρόμοια τεχνολογία, αλλά χωρίς Active Yaw Control.
    • Ford Focus RS WRC: Πιο ευέλικτη, αλλά λιγότερο αξιόπιστη.
  • Αστέρια: Απόδοση ★★★★☆ | Καινοτομία ★★★★☆ | Ιστορία ★★★★☆

7. Lancia Stratos HF (1973–1978)

  • Κινητήρας: 2.4L Ferrari Dino V6, 280 hp.
  • Ιστορικό: 3 τίτλοι WRC. Πρώτο αυτοκίνητο σχεδιασμένο αποκλειστικά για rally.
  • Σύγκριση:
    • Fiat 124 Abarth Rally: Πιο οικονομικό, αλλά χωρίς V6.
    • Ford Escort RS1800: Πιο ευέλικτη, αλλά χωρίς το “σχήμα σαύρας” της Stratos.
  • Αστέρια: Απόδοση ★★★★☆ | Καινοτομία ★★★★★ | Ιστορία ★★★★★

8. Toyota Celica GT-Four ST185 (1992–1994)

  • Κινητήρας: 2.0L Turbocharged I4, 300 hp.
  • Ιστορικό: 2 τίτλοι WRC με τον Carlos Sainz.
  • Σύγκριση:
    • Subaru Legacy RS: Πιο βαριά, αλλά με πλήρες AWD.
    • Mazda 323 GTX: Χωρίς turbo, λιγότερο ανταγωνιστική.
  • Αστέρια: Απόδοση ★★★★☆ | Καινοτομία ★★★☆☆ | Ιστορία ★★★★☆

9. Mini Cooper S (1964–1967)

  • Κινητήρας: 1.3L I4, 90 hp.
  • Ιστορικό: Νίκη στο Rally Monte Carlo (1964, 1965, 1967).
  • Σύγκριση:
    • Ford Falcon Sprint: Πιο ισχυρή, αλλά πολύ μεγάλη για στενούς δρόμους.
    • Saab 96 V4: Πιο αξιόπιστη, αλλά χωρίς την ευστάθεια του Mini.
  • Αστέρια: Απόδοση ★★★☆☆ | Καινοτομία ★★★★★ | Ιστορία ★★★★★

10. Citroën DS21 (1959–1975)

  • Κινητήρας: 2.1L I4, 120 hp.
  • Ιστορικό: Πρώτο αυτοκίνητο με υδροπνευματική ανάρτηση, νίκες στο Rally Monte Carlo.
  • Σύγκριση:
    • Volvo Amazon: Πιο ανθεκτική, αλλά χωρίς τεχνολογικές καινοτομίες.
    • Mercedes-Benz 300 SE: Πιο πολυτελής, αλλά χωρίς rally DNA.
  • Αστέρια: Απόδοση ★★★☆☆ | Καινοτομία ★★★★★ | Ιστορία ★★★★☆

Συμπέρασμα

Από την εποχή του Group B έως τη σύγχρονη υβριδική τεχνολογία, αυτά τα αυτοκίνητα έγραψαν ιστορία με τους κινητήρες τους, τις νίκες τους και την επανάσταση που προκάλεσαν. Η Lancia και η Audi κυριαρχούν στα αστέρια της καινοτομίας, ενώ η Subaru και η Mitsubishi έδωσαν μάχες που θυμόμαστε ακόμα. Για εσάς, ποιο είναι το πιο θρυλικό rally car όλων των εποχών;

Written by 

Related posts

error: Content is protected !!